۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

سومین کنفرانس ملی مشورتی شورا ها وقریه ها

سومین کنفراس ملی مشورتی شوراهای انکشافی قریه¬ها که در خیمه لویه جرگه تدویر یافته بود، در آن نمایندگان بیش از 22 هزار شوراهای انکشافی قریه ها اشتراک نموده بودند.
در این کنفراس وزیر احیا و انکشاف دهات برنامه همبستگی ملی را یکی از برنامه های اساسی دولت در راستای انکشاف، رشد و توسعه دهات و قریه جات کشور خوانده و گفت: دولت، مردم و نهادهای تمویل کننده از ارکان اساسی این برنامه می باشند.
وی افزود که در هیچ دوره¬ای به اندازه فصل جدید به آوردن تغییرات مثبت در دهات توجه نشده و برنامه همبستگی ملی افق جدیدی را در زندگی مردم افغانستان گشوده است.
محمد کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور ضمن ابراز قدردانی و اظهار تسلیت به خانواده هایی که در راه تطبیق برنامه همبستگی ملی جانهایشان را از دست دادند، اظهار داشت که سومین کنفراس ملی مشورتی شوراهای انکشافی با توجه به حضور گسترده نمایندگان قریه ها، امیدواری های جدیدی را در راستای آبادی و بازسازی کشور، برای ملت و دولت افغانستان بوجود آورده است.

۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

کلنیک صحی دره شاه فولادی افتتاح گردید

دراین محفل داکترحبیبه سرابی والی ولایت بامیاننمایندهای مردم در شورای ولایتی نماینده صحت عامه وتیم PRT دربامیان افتتاح وبه بهربرداری سپرده شد .
داکتر سرابی درحالیکه این کلنیک را افتتاح می نمود درزمینه چنین اظهارنمود :این کلنیک بصورت استندرد ساخته شده که به مساحت 3226 مترمربع دارای 13 اتاق و چهارتشناب بابودجه دوهزارچهارصد دالرآمریکایی ازطرف تیم پی آرتی سنگاپور مستقردربامیان ساخته شده امید وارم این کلنیک مشکلات مردم این دره را حل نمایند .
حاجی طالب یکی از باشندگان این دره درمورد اهمیت این کلنیک گفت :مادراین دره بیست هزارخانواده زندگی میکنیم که قبلامردم به مشکل دوربودن فاصله راه به شفاخانه مرکزبامیان مواجه بودندومامریضان عاجل را پیش ازاینکه به شفاخان برسانیم درمسیرراه ازدست میدادیم ولی حالا که این کلنیک ساخته شده مشکلات مریضداران ازناحیه دوری راه مرفوع گردیده.
این کلنیک اولین پروژه کاری تیم پی آرتی سنگاپوردرولایت بامیان می باشدکه به پایه اکمال رسید.
معلومات درمورد بودجه گرفته شده: (وبلاک طلوع بامیان)

۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

راه ابريشم توسط ا ستاد خليلي معاون رئيس جمهور بازگشايي شد

به اساس گزارش دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري، استاد خليلي معاون رئيس جمهور و هيات همراه در محفلي که به منظور احياء راه ابريشم و پذيرايي از عبور کاروان تجاري ايکو، روز جمعه در مزار شريف برگزار شده بود، اشتراک نمود.
در اين محفل پس از عبور کاروان تجاري کشورهاي عضو ايکو از جلو اشتراک کنندگان، نخست عطاء محمد نور والي بلخ، به معاون رئيس جمهور و مهمانان اشتراک کننده خير مقدم گفته و ضمن برشمردن جايگاه تاريخي و نقش مهم اقتصادي و تجاري ولايت بلخ در مسير جاده ابريشم، اظهار داشت که با احياء اين جاده، تبادلات تجاري و اقتصادي کشورهاي منطقه بيش از پيش افزايش مي يابد.
استاد خليلي معاون رئيس جمهور از سازمان ايکو و کشورهاي عضو و سازمان بين المللي جاده که در جهت احياي اين جاده تلاش نموده اند و همچنين از کسانيکه در برگزاري اين محفل سهم داشته، بخصوص سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردي ملکي و والي بلخ اظهار سپاس و قدرداني نمود.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اهميت جاده تاريخي ابريشم گفت: احياي اين جاده گام بلندي در جهت رشد و شکوفايي همکاريهاي منطقه اي و جهاني بوده و مي تواند کشورهاي منطقه و جهان را به گفتگو، مساعدت و همياري در جهت رشد فراگير و همگاني فرا بخواند.
وي همچنين ابراز اميدواري نمود: جاده تاريخي ابريشم همانطوري که در عرصه رشد اقتصادي و فرهنگي جوامع تاثير گذار است در عرصه تامين امنيت و ثبات و رفع چالشهاي مشترک منطقه اي و جهاني نيز تاثير گذار باشد.
معاون ريس جمهور با توجه به اينکه افغانستان با موقيعت استراتژيک خود، ظرفيت خوب و مناسبي را براي همکاري با کشورهاي منطقه و جهان دارد، افزود: دولت افغانستان در راستاي تامين امنيت و مصونيت اين جاده تلاشهاي لازم را درحصه خود انجام خواهد داد.
استاد خليلي معاون رئيس جمهور در پايان صحبتهايش آرزو نموده گفت: اين جاده تاريخي روزگاري به عنوان زبان مشترک فرهنگ و تمدن شرق و غرب شمرده مي شد. اميدوارم که با احياي مجدد آن، اين حيثيت و جايگاه تاريخي اش نيز احيا شده و تفاهم و توافق بيشتري ميان واحدهاي جغرافيايي در عرصة تعريف مفاهيم، به وجود آيد.
در ادامة محفل سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردي ملکي ارزيابي سيستم ترانسپورتي، بالابردن عوايد تجاري و ترانسپورتي، بالا بردن حجم تجارت و همچنين فعال سازي و مدرنيزه نمودن سيستم ترانسپورتي في مابين کشورهاي عضو ايکو و منطقه را از جمله مهمترين اهداف راه اندازي اين کاروان آزمايشي خواند.
معاون منشي عمومي ايکو و رئيس اتاقهاي تجارت از ديگر سخنرانان اين محفل بود که در مورد اهميت تاريخي جاده ابريشم صحبت نموده و احياي اين جاده را گام جديدي در جهت بهبود وضعيت اقتصادي افغانستان و کشورهاي منطقه خواندند.
در اين محفل سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردي ملکي، مشاور ارشد اقتصادي رئيس جمهور، معينان وزارت فوايد عامه و رياست عمومي امنيت ملي، رئيس اتاقهاي تجارت، تعدادي از نمايندگان و اعضاي کميسيون مواصلات و مخابرات مجلسين، شماري از مقامات دولتي و سفراي کشورهاي عضو ايکو، رئيس و اعضاي شوراي ولايتي بلخ و همچنين شماري ديگر از شخصيتهاي سياسي، علمي و فرهنگي حضور داشتند.
گفتني است که محفل بازگشايي راه ابريشم و پذيرايي از عبور کاروان تجاري کشورهاي عضو ايکو در شهر مزار شريف، براساس بيستمين نشست شوراي پلانگذاري ايکو برگزار شده بود.
نقل از:www.wahdat.net

انفجار در کابل و قندهار

بر اساس گزارش‌‌های رسیده صبح امروز در ناحیه نهم شهر کابل دو انفجار رخ دادند، انفجار اولی در منطقه شش درک کابل در نزدیکی ریاست امنیت ملی و ...