۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

بامیان سرد

امشب هوای بامیان ازهرشب گذشته سردتر می باشد بخاطریکه باران درحال باریدن دراین سرزمین باستان وسرد بامیان می باشد ولی با اینکه هوای خیلی بطرف سردی میرود دواطلبین کانکور اعم ازدخترو پسر از ولایت دایکندی ولسولی های ولایت بامیان درشهربامیان تجمع نموده است با نبود امکانات دراین ولایت سپری کردن چندروز برای دواطلبین کانکور در اتاق ها ی سر خیلی مشکل می باشد.

۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

سفرآقای پشتون وزیرشهرسازی درولایت بامیان به منظورسرعت بخشیدن درروندتطبیق ماسترپلان شهری این ولایت:

سفرآقای پنشتون وزیرشهرسازی درولایت بامیان به منظورسرعت بخشیدن درروند تطبیق ماسترپلان شهری این ولایت:
وی که در راس کی هیأت 15 نفری انجینران وزارت شهری سازی قرارداشت گفت :هدف از این سفرش ارزیابی از برنامه های تفصیلی شهری بامیان می باشد.
وی افزود در تطبیق پلان های شهری بامیان مشکلات به وجود آمده ودرمورد بیرون رفت از این وضعیت نشست های بامردم ،متنفذین و ارگانهای ذیربط صورت می گیرد.
وزیرشهرسازی گفت یکی از چالشها و مشکلات عمده ای که درتطبیق پلان شهری دربامیان وجود داردغصب 300 جریب زمین در شمال ماسترپلان شهری و انتقال نیافتن میدان هوایی از ساحه ماسترپلان شهری می باشد که روند تطبیق ماسترپلان شهری را کند کرده.
وی افزود که در این سفرمیخواهم مشکلات را ارزیابی کرده و راه حلهای برای آن پیداکنم .
جنرال محمد نادرفهمی معاون ولایت بامیان گفت با اینکه بیست فیصد ماسترپلان شهری درمدت چهارسال تطبیق گردیده با آمدن تیم از وزارت انکشاف شهری همراه با انجینران متخصص شان در این روند سرعت می بخشد.

انفجار در کابل و قندهار

بر اساس گزارش‌‌های رسیده صبح امروز در ناحیه نهم شهر کابل دو انفجار رخ دادند، انفجار اولی در منطقه شش درک کابل در نزدیکی ریاست امنیت ملی و ...