۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

سومین سرک قیردرولایت بامیان افتتاح گردید

این سرک که درشهرجدیددشت عیسی خان به مساحت 1.75 کیلومتر وبه عرض 13 متر به کمک مالی موسسه USID وPRT بامیان توسط شرکت ساختمانی افغان بام ساخته وبه بهره برداری سپرده شد.
درافتتاح سرک رئیس اجرائیه ولایت قومندانی PRT وروئسای دوایردولتی شرکت نموده بودند.
محمدظاهرشهیدانی شاروال بامیان دررابطه به اهمیت این سرک گفت: این سرک که افتتاح گردیددرشهرک جدیددشت عیسی خان یک مایه حیاتی دارد وی اضافه نمود که تیم PRT به ادامه همکاری های شان درآینده درعرصه توسیعه وبازسازی بامیان بخصوص ساحات سبزی این شهر مارا کمک نمایند.
میچ میکن مسئول پروژه ها ی PRT درولایت بامیان گفت: این سرک درحدودأ بابودجه یک میلیون دالرآمریکایی ازطرف نیوزلندوسیرب ساخته شده اند.
وی همچنان اضافه نمود که مادوتا پروژه سرک سازی دیگررا دربامیان تحت کارداریم که توسعه سرک داخل بازاربامیان وسرک 29 کیلومتری ولسوالی شیبرمی باشد.
این سرک که جدیدا به بهره برداری سپرده شد بااین سرک ولایت بامیان دارای پنچ کیلومترسرک قیرشده اند.

۳ نظر:

  1. نمی دانم حالا خوشحال باشیم یا نگران.خارجیها کم-کم افغانستان را ترک می کنند و سهم ما از بازسازی فقط پنج کیلومتر سرک است!

    پاسخحذف
  2. تره خداپنچ کیلومترسرک قیردریک ولایت باعث شرم است والی بامیان درین مدت چه کرده است؟

    پاسخحذف
  3. سلام مشعل عزیز
    مطالب تان عالی است، خصوصا که امروزه وبلاگ ها جایگاه خودرا در بین رسانه های خبری بیشتر از پیش باز کرده، نوشته ها و گزارش های شما منبع خوبی برای کسانی خواهد بود که می خواهند از ولایت بامیان اخبار جدید داشته باشند.
    به همین لحاظ یکی از دوستانم که از او هم یکی از خبرگذاری های خارجی خواسته بود، از من درباره وبلاگ های که از بامیان نوشته میشوند و خبری هستند معلومات خواست که منهم برایشان آدرس ویبلاگ شما و از آقای نظری را دادم( البته به اجازه تان) چون می توانست منبع خوبی باشد برای پیدا نمودن دیگر دوستان در این جا.
    لینک شدید
    شاد و نویسا باشی

    پاسخحذف

انفجار در کابل و قندهار

بر اساس گزارش‌‌های رسیده صبح امروز در ناحیه نهم شهر کابل دو انفجار رخ دادند، انفجار اولی در منطقه شش درک کابل در نزدیکی ریاست امنیت ملی و ...